BİR Şİİ'NİN KALEMİNDEN ĞADİR HUM
Bu bloğu takib edenler bilirler ki, şii inancı hakkında bazı yazılar yazmış ve Ehl-i Sünnet kaynaklarından, bunların itikadî sapıklıklarını göstermiştik.
Bu defa ise, bir Alevi'nin kaleminden sapıklığın en ileri boyutunu veriyoruz. Aşağıda Ğadir Hum olayını anlatan bir yazı var. Bir Alevi'nin Facebook sayfasında not olarak gördüm. Noktasına virgülüne dokunmadan, hatta yazım ve imlâ hatalarını düzeltmeden aynen veriyorum. Kendi dilleri ile, kendi sapıklıklarını nasıl anlatıyorlar bakın...
TARİHİN EN MÜHİM NOKTASI BEYTÜL ĞADİR OLAYI
Oğlum bizim İlmecmüq kitabımızda bu ğadir olayı şöyle yazmıştır. Hz. Muhammed (s.a.a.s) son Haccını bitirip yolda ilerlerken, büyük bir kuyuya benzeyen su birikintisinin bulunduğu yere varrlar ve burada konaklar. Buraya Gadir hum mevkii derler. Bu esnada Hz. Muhammede (s.v.) şöyle bir ayeti kerime iner.
Maide suresi Ayet 67 : Ey peygamber, Rabbin tarafından sana indirilen emri tepliğ et. Eğer bunu yapmazsan şimdiye kadar yapmış olduğun peygamberliğini eriştirmemiş olursun. Kimseden korkma, Allah seni insanların şerrinden korur.
Hz. Muhammed s.v. bu emri alınca Müezzin Bilali Habeşiyi çağırır.
Derki : ya Bilal , en yüksek sesinle ezanı oku.
Ezan okununca Müslümanlar toplanmaya başlarlar.
Hz. Muhammed s.v. Devlerin semerlerini üst üste koyarak yüksek bir yer yaptırır.
Bu yapılan yüksek yere çıkar. Muazzam bir hutbeden sona Hz. Ali'yi yanına çağırır. Ve Hz. Alinin elini tuturak havaya kaldırır ve şöyle buyurur: Men Küntü Mevleh. Fe Qali Mevleh. Allahumma Veli Min Veleh. Ve Qedi men Qedeh. Ve Insır Men Nasarahu. Ve Ehzil Men Hazelehü.
Oğlum, Bütündünya Alevilerinin İtikadı inancı budur.
Hocam bunu bana Türkçe olarak anlatrımısın. Bende ne demek istendiğini anlayayım.
Hz. Muhammed s.v. Hz. Ali nin elini tutup havaya kaldırınca şöyle buyurdu:
Ben kimin mevlası isem Alide onun mevlasıdır.
Ya Rabbi Aliyi seveni sende sev.
Aliye düşmanlık yapana düşman ol.
Aliye yardım edene yardım et.
Aliye Hor bakana da hor bak.
Peki, hocam, Madem ki Hz. Ali Allahtır. Hz. Muhammed s.v. Ya Rabbi Aliyi seveni se, Aliye düşmanlık yapana düşman ol niçin dedi?
Yani allahtan yardm, Allah mı istiyor?
Oğlum, burada ki maksat Allahlık mevzuu değildir. Bu rivayet Ehli Şia Alevilerinin rivayetidir.
Burada ki maksat imamlık mevzuu meselesidir.
Yani Hz. Muhammed Hz. Ali olduğunu ilan etmektedir.
İşte bütün dünya Alevileri peygamber efendimizden sonra ilk imam Hz. Aliyi bilirler. Sonra Hz. Hasan, Hz. Hüseyin, Hz. Zeynelabidin ve böylece 12 İmamın hepsine inanmışlardır.
Peki hocam sizin itikatınız bu değilmidir.
Oğlum bizim itikatımız Zahiri meamelede aynen böyledir. Bziler Hz. Alinin Zahiri yani O'nun İmamlığına inamışız. Fakat bizim yanımızda yani Ehlittevhid Ulemaları Ğadir meselesini şöyle anlatır:
Hz. Muhammed s.v. Hz. Alinin elini tutup kaldırdığı zaman şöyle Buyurmuştur.
Min Küntü Mevleh Fe Ali Mevleh ve Meğneh.
Ben kimin mevalsı isem Ali de onun mevlası ve Allahıdır.
Türkçesi : Ben kimin mevlası isem Ali de onun mevlası ve Allahıdır.
Hz. Muhammed s.v. burada iki esas üerinde durdu.
Birincisi esasta, Zahiri muameledir ki Hz. Aliyi kendisinden sonra 1. inci halife yani 1. imam oldğunu bütün Müslümanlara ilan etmiştir.
ikinci esasta, Batını muameledir ki bu Megneh kelimesidir. Hz .Alinin Meqneil Kadim olduğunu, yani bütün Kainatın Allahı olduğunu aleni olarak açıklamıştır. İşte burada Hz. Muhammed s.v. Allah Azim-uşşanın tecelliyatını, Mevcudiyatını insanlara son kez olarak.
Budur Allahınız.
İşte budur Maqbudunuz. Demiştir.
Hz. Alinin Allahlığını ispat eden hasibinin şiiri.
Din Resimiz Elhüseyn Ibın hımden Ilhasibi Hz. Muhammedin Hz. Ali Hakkında Söylemiş olduğu ve meqneh kelimesini , ılmecmuq kitabında ki şiiri ile şöyle açıklıyor.
İşte budur, Beri Ve münezzeh bilmiş olan.
İşte budur, Simaları çeşit çeşit yaratan.
İşte budur, İlahınız tanıyınız.
İşte budur, Hayat boyunca tapılan,
İşte budur, Allahınız tevhid edin.
Haşa lilleh gördüğünüz gibi değil,
O nun benzeri ve misali yoktur.
İşte budur Müheymin ve yerinde kıpramayıp tek olan.
Budur ilk evvela her şeyi yaratan.
Budur her şeyin ilki ve sonu olan.
Budur zuhur etmedeeb ztını, hakikatini idrak etmediğimiz.
Budur daima görülüp, hiç batıp kaybolmayan.
Alim, Bilgin ve müdrik olan.
Hocam Ehli zahirliler yani Sünni alemi, bu beyatül Ğadir hakkında ne diyorlar ?
Ehli Zahirler bu mübayaanın zehiri ve batınini , tarihlerinden ve bir çok dini kitaplarından çıkardılar, kaldırdılar.
Çünkü Peygamberden sonra Yetki, Hüküm ve yönetim Emevilerin eline Sonra Mervanilerin eline, sonra Abbasilerin eline geçmişti.
Bunlar hepsi de Ehli Beyti sevmedikleri gibi düşmandılar. İmamların hepsine ve sevenlerine bir çok eziyet ve işkence yaparak katletmişlerdir.
Tarihi ve Dini Kitaplarını kendi istekleri doğrultusunda, menfaatlerına uygun düştüğü şekilde yazdılar. Aleyhlerine olanları ve istemediklerinide tamamiyle kaldırdılar.
Hocam bunlar Beyetül Ğadir hakkında hiçbir şey söylemezlermi ?
Oğlum derlerde Peygamber efendimizin Hz. Ali Hakkında söylediklerini söylemezler.
Yalnız şunu derler:
Hz. Muhammed s.v. deve semerlerini üst ğste koyup üzerie çıktı.
Ve şöyle buyurdu:
Allah Azim-uşşanı bir çok hamdüsena ettikte sonra, Ey Müslümanlar, Beni sizlere kelimei şahadeti, Namazı nasıl kılnacağını, Orucun nasıl tutulacağını, zekat vermenizi ve hacca nasıl gidileceğini öğretmedim mi ?
Orada mevcut bulunan bütün Müslümanlar ; Evet diye bağırdılar.
Peygamber Şahd ol yarabbi diyerek yere inmiştir.
Oğlum Bu mevzuyu, Cuma vaazında bu ekilde anlatan cam imamından bizzat ben dinledim. Hz. Muhammedin s.v. Hz. Ali hakkında söylediklerinden hiç bahsetmedi.
Peki, Hocam Ehli sünnnet, Hz. Muhammedin s.v. Ali hakkında ki konuşmasını ve tavsiyesini niçin kabul etmiyor?
Oğlum, Eğer baş kabul etmeyip inkar ederse, Başa bağlı olanlar kabul edermi ?
İlk önce Ehli sünnet in başları olan, Ebubekir, Ömer, Osman, Muaviye, Talha Saqd Halid ibni Velid, Abdurrahman İbni avf, übeyd ibniccerrah, umar ibni as ve kinfiz gibi ve buna benzer bir çok zamanının ileri gelenleri ve büyükleridir...
İşte Ğadir mübayaqasını değiştirerek, hile ile ve binbir türlü desise ile Hz. Alinin O yüksek Makamını şgal ettiler. Halifeliğe (Arap isam devletine ) geçtiler. Tabii bunlara Menfaatları gereyi arkalarından gitmeye, izinden yürümeye mecburdular. Dinlerini, Dünyalarına değiştiler.
Bütün camierde hiçbir hoca Ğadir hum da Hz. Muhammedin s.v. Hz. Qali hakkında konuşmasını ve tavsiyesini anlatmaz. Velevki o hoca hikakati bilsin.
Yine cemaat söylemez.
Çünkü doğruyu konuşursa başları olan o Büyüklerini, Doğrudan dğruya yalanlamya ve haksız çıkarmağa mecbur kalacaktır.
Oğlum biraz evvel bu ihtilaflar neden doğuyor diye bana sormuştun. Bende Bu üç ihtilafı sana anlattım.
Müslüman kardeşler, peygamberin irtihalinden sonra 3 büyük fırkaya ayrıldılar.
1- Şiiler
2- Ehlitevhidi ler
3- Sünni ler
Bunların Beyqtül Ğadir e karşı inançlarını sana anlattım.
Peki hocam hangi fırkanın doğru olduğuna inanacağız?
Şii'ler, Hz. Alinin yalnız Hz. Muhammedten s.v. sonra İmamlığına inanmışlar.
Hocam sizlerinde inancınız Zahiri olarak İmam, Batıni olarak İlahtır.
Sünnilerin inancı, Bunların hiç biriini kabul etmemiştir.
İddiaları Hz. Muhammedin s.v. Hacca gitmeyi ve kelimeyi şehadet getirmeyi çğrettiğine dair Müslümanlardan sözl alıp Allah Azim-uşşanı şahit utumaktır.
Yani kendisine verilen peygamberlik vazifesini tamamlamıştır.
Peki, bu üç iddianın hangisinin doğru olduğuna hakem tutalım?
Hocam şimdi size şöyle sorayım:
Hz. Muhammed s.v. Ğadir humda konuşmasını bitirdikten sonra yapmış olduğu konuşmayı ispat edecek Ayet var mı ?
Evet, Madie suresinn 3. ayeti inmiştir.. :Bugün dininizi bütünledim. Ve sizlere nimetlerimi tamamladım. Ve razı oldum, sizlere İslamiyeti din olarak ihtiyar ettim.
Oğlum biz burada biraz durlaım:
Kuran-ı kerim ; Din bugün bütünlendi diyor.
Acaba Ğadir gününe kadar Hz. Muhammed s.v. dinden ne eksiltmişti?
Kelimeyi Şahadeti öğretmemişmiydi? Orucun nasıl tutulacağını , Zekatın nasıl verileceğini , Namazın nasıl kılınacağını, Hacca nasıl gidileceğini? Hz. Muhammed s.v. Ğadir gününe kadar birini eksiltmişmiydi? ki, Din ı gün bütünleniyor?
Hayır hocam Hz. Muhammed s.v. dinde hiçbir eksiklik bırakmamıştı.
İlam dininin tam teferruatını , usül ve kaidesini öğretmiştir.
Oğlum nademki bunu biliyorsun. Bana hangisi doğru acaba diye niçin soruyorsun? İşte görüyorsun ki Sünni lerin ifadeleri tamamen yanlıştır.
Biraz daha ileride bu yanlışlığı yine ispat edeceğim.
Peki, hocam Şii alevilerinin inançlarına ne dersin ? Çünkü bunlar dediğiniz gibi Hz. Alinin İmamlığına inanır. Sizler gibi Allah demezler.
Oğlum Şii Alevileri Hz. Alinin Zehirine yani Peygamberden sonra ilk İmam olduğunu kabul etmişlerdir.
Fakat Hz. Muhammedin s.v. Ğadir günü Hz. Alinin Allah olduğunu ilan ettiğinde şöyle buyurmuştur;
Allahınız budur. Maqbudunuz budur. Maqnelkadim budur.
Şii Aleviler bunu inkar ettiler.
Oğlum biz yine Ğadir meselesini inceleyelim:
Peygamber efendimizin burada ki maksadı Hz. Aliyi İmam tayin etmek ise acaba insanoğullarından niçin korkup çekiniyordu?
Ğadir gününe kadar Hz. Muhammed s.v. benden sonra İmamınız ve halifeniz Hz. Qali dir. Dememişmiydi?
Hocam belki demiştir. Dediğine dair bana bir hais söylermisin? Oğlum ben sana Peygamber efendimizin şu meşhur hadisini anlatayım:
.kale Resulullah demiştir ki:
Ya Ali sen benden sonra yerime geçip mileti idare edeceksin.
İşte oğlum Hz. Muhammed s.v. Hz. Alinin İmamlığını yani kendisinden sonra halifeliğini tanıttı.
Ğadir gününde Müslümanlara tanıtmaktan neden çekinsin ?
Şiilerin dediği gibi Hz. Muhammed s.v. Hz. Alinin yalnız İmamlığını ilan edecekse, neden korkup çekiniyordu?
Ğadir gününe kadar belkide yüzlerce defa Benden sonra halifeniz Alidir demiştir. Sonra bu çok çok ağır kelime değil ki ? Resulullah yerine halife tayin ediyor.
Hz. Muhammed s.v. üslümanlardan neden çekiniyor?
Demek ki Ğadir günü son olarak bu muazzam İslam kütlesine mühim bir emir verilecekti.
Hz. Muhammed s.v. bu emir vermektende çekiniyordu. Allah Azim-uşşan Kuran keriminde Peygamberine hitap ediyor. Ve şöyle diyor:
Söylemezsen yapmış olduğun Peygamberlik Hiçtir. Söyle, Biz seni insanların şerinden koruruz demektir.
Nihayet Hz. Muhammed s.v. Hz. Alinin, ahiri olarak İmam, batıni olarak Allah oldğunu bütün müslümanara ilan edince, yukarıda anlattığım gibi ayet inerek, Dininiz bugün tümlendi, Nimetim de tamamlandı, Dininiz de İslam dinidir, buyurdu.
Oğlum Peygamber efendimizin bu tavsiyesi üzerine Hz. Alinin Zahiri İmam Batıni de Allah olduğunu kim ikrar ederse, İşte asıl Müslüman budur.
Asıl mü'min Peygamber efendimizin ve Kuranı Kerim işaret ettiği fırkatünnaciye budur.
Oğlum Işşeyh Hatimi tubani, Riselıt Ilqaşrata meseil kitabında Büyük din reisimiz Elhüseyn Ibın hımden şöyle buyurmuştur.
İnnehü külle Nebi ve Resul Fe hüv Muhammed,
Fe hüv Allahhül Aliyyül Azim,
Ellezi İsemihü
Türkçesi : Din resimiz şöyle buyurmuştur;
Allah her Nebi yi ve Resülü kavimlerine göndermiştir.
Maksat bu peygamberlerin vazifeleri, kendi kavimlerini Allah Azim-uşşana ibadet ettirip, Allah Azim-uşşanın kim olduğunu tanıtmaktır.
Oğlum bizim de mevumu budur. Hz. Muhammed s.v. İslam dinini tam teferruatiyle (namazın nasıl kılınacağını ) da öğretir. Hz. Muhammed s.v. İslam dinini tam teferruatiyle (namazın nasıl kılınacağını ) da öğretir. Hz. Muhammedin geriye kalan vazife ise Allah Azim-uşşanın olduğunu tanıtmak idi.
bu vazifeyi de Ğadir günü Müslümanlara Allah azim-uşşan ın tecelliyatını münberler üzerinde ;
Her şeyi yaratan ve rızkını veren benim,
Her şeyi bilen benim,
İnanlara bir insan gibi görülen,
Şekillerinden ve sıfatlarından münezzeh olan O yüce Hz. ALi , Bütün müslümanlara tanıtmış ve Allahınız budur demiştir.
bçylece peygamberlik vazifesini tamamlamıştır.
Hocam demekk ki Beygetül Ğadir deyince sizin nazarınızda Hz. Muhammed s.v iki esas üzerinde durmuş.
Birinci esas , hz. Alinin Zahiri ; İlk İmam olduğunu işaret etmiştir.
İkincisi esas ise, Hz. Alinin Batıni ; .allah olduğunu söylemiştir.
Evet oğlum. Bütün Ehliltevhidlerin iqtikadı budur.
Peki hocam bu itikadınızı tspit edecek tarihi bir delil ve başka bir ispatınız varmı ?
evet, oğlum vardır. Sana şu tarihi meseleyi anlatayım ki şüphen kalmasın. ve sana anlatacağım meseleyi; Kitap Ilenvar, Kitap quyun Ilmüqcizet, Kitap yenebiğ İlmuveedeh...... ve daha bir çok zahiri ve Batıni kitaplar yazmaktadır.
Hz. Muhammed s.v. Hz. Aliyi Ğadir günü bütün Müslümanlara derecesini ve yüksek makamını tanıtmak için Allahumma Min Küntü Mevleh. Feheze Ali Mevleh ve Meqneh değince:
dinleyen müslümanların arasında bulunan arab büyüklerinden Haris Ilfıhri nin oğlu numan ; Peygamberden bu sözleri duyunca çok kızıp hiddetlenmişti.
Müslüman saflarını yararak Hz. Muhammedn s.v yanına kadar gelir. Ve şöyle hitap eder.
Ya Muhammed ,(resulullah demez) Bizlere emir verdin, Kelimeyi şahadet getireim . Eşhedü enle ilehe illallah ve eşhedü enne Muhammeden ve resulü. Senden kabul edip söyledik.
Bizler beş vakit namaz kılmayı emrettin. Kabul edip kıldık. Bizlere zekat vermeyi emrettin malımıza kıydık, zekat verdik.
Bizlere beytullaha gidip hac etmeyi emrettin, Kabul ettik.
Bizlere cihad etmeyi emrettin bunuda kabul ettik, sana yetmedi mi?m
Ğstelik bu delikanlı olan amcanın oğlu Qaliyi ilani olarak Allahumma Min Küntü Mevleh Fe Heze QAli Mevleh ve Meqneh değip O nu en yüksek makama kadar yücelttin.
Bunu sana Allah Azimuşşan mısöyledi. yoksa sen kendin mi bunu söylüyorsun.
Hz. Muhammed s.v. Büyük bir yemin ettikten sonra;
Bilmiş olunuz ki ben sizlere ne dediysem hepside Allah Azim-uşşanın emriyle söylenmiştir.
Bunun üzerine İlharis İlfihrinin oğlu numan şöyle bir duada bulunur. ey gökleri ve yerleri yaratan ulu allah, Eğer Muhammed sözlerinde sadık ise; Bana şimdi semadan taş yağdır veya en şiddetli gazabna bana döner. Bu sözlerini söyledikten sonra peygamberinin sadık olduğunu tastik etmek için gökten bir taş indirir. Taş kafasından girer, Dübüründen çıkar.
Allah azim-uşşan peygamberinin sadık olduğunu tastik etmek için gökten bir taş indirir. Taş kafasından girer, Dübüründen çıkar.
Allah Azim-uşşan bu hadiseyi tastik için şöyle bir Ayet Celile indirir.
İsteklinin biri . acele ve kesin bir azap istedi. Bu azap kafilerin üzerine inerken kudret sahibi allah azim- uşşanın hükümünü kimse çevirip reddedemez.
Oğlum bu ayetteki maksada bak. Ve İlharis İlfihiri nin oğlu Numanın ifadesine bak. Ne kadar bizim itikadımızı tasitk ve tesbit etmektedir.
Oğlum burada Ehli Zahirlilern, Ğadir Mübayaqasına karşı İfadeleri ve İnançları tamamen yanlış olduğunu meydana çıkmıştır.
Çünkü Hz. Muhammedin Ğadir gününde Namaz kılmayı, Kelimeyi şahadet getirmeyi, Zekat vermeyi, Hacca gitmeyi ve oruç tutmayı sizlere öğrettim, Sözlerine neden Numan İtirazda bulunsun? Ve desin ki Bizler bunların hepsini sizden kabul ettik. Sana yetmedimi ? Üstelik Hz. Aliyi en yüksek makama kadar çıkarıyorsun? Hz. Muhammede böyle itiraz edince , bu adama Allah azim uşşan hem kafir diyor ve hemde ona azabını indirip helak ediyor.
Oğlum işte görüyorsun ki bizim inancımız Bütün inançların üstündedir.
hocam sizin kanaat ve inacınıza göre demek ki Alah azim-uşşan, yerinden kıpranmadan isterse Tecelli ederek insanoğullarına bir insan gibi görünür, gezer, dolaşır ve insanları tarafından görürlür. Öğle mi ?
Evet oğlum.
(yazı baya uzun buraya kadar yazmayı yeterli gördüm ve diğer bilgilerde baya uzun ve fazla yavaş yavaş diğer biligileride yazarım ki bu bilgi zahiri olarak hemen hemen bilenen en basit olaylardan birisidir son yazılardan başladım..)
Not: Kaynak isteyene, notun yazıldığı facebook adresinin linkini verebiliriz....
Maide suresi Ayet 67 : Ey peygamber, Rabbin tarafından sana indirilen emri tepliğ et. Eğer bunu yapmazsan şimdiye kadar yapmış olduğun peygamberliğini eriştirmemiş olursun. Kimseden korkma, Allah seni insanların şerrinden korur.
Hz. Muhammed s.v. bu emri alınca Müezzin Bilali Habeşiyi çağırır.
Derki : ya Bilal , en yüksek sesinle ezanı oku.
Ezan okununca Müslümanlar toplanmaya başlarlar.
Hz. Muhammed s.v. Devlerin semerlerini üst üste koyarak yüksek bir yer yaptırır.
Bu yapılan yüksek yere çıkar. Muazzam bir hutbeden sona Hz. Ali'yi yanına çağırır. Ve Hz. Alinin elini tuturak havaya kaldırır ve şöyle buyurur: Men Küntü Mevleh. Fe Qali Mevleh. Allahumma Veli Min Veleh. Ve Qedi men Qedeh. Ve Insır Men Nasarahu. Ve Ehzil Men Hazelehü.
Oğlum, Bütündünya Alevilerinin İtikadı inancı budur.
Hocam bunu bana Türkçe olarak anlatrımısın. Bende ne demek istendiğini anlayayım.
Hz. Muhammed s.v. Hz. Ali nin elini tutup havaya kaldırınca şöyle buyurdu:
Ben kimin mevlası isem Alide onun mevlasıdır.
Ya Rabbi Aliyi seveni sende sev.
Aliye düşmanlık yapana düşman ol.
Aliye yardım edene yardım et.
Aliye Hor bakana da hor bak.
Peki, hocam, Madem ki Hz. Ali Allahtır. Hz. Muhammed s.v. Ya Rabbi Aliyi seveni se, Aliye düşmanlık yapana düşman ol niçin dedi?
Yani allahtan yardm, Allah mı istiyor?
Oğlum, burada ki maksat Allahlık mevzuu değildir. Bu rivayet Ehli Şia Alevilerinin rivayetidir.
Burada ki maksat imamlık mevzuu meselesidir.
Yani Hz. Muhammed Hz. Ali olduğunu ilan etmektedir.
İşte bütün dünya Alevileri peygamber efendimizden sonra ilk imam Hz. Aliyi bilirler. Sonra Hz. Hasan, Hz. Hüseyin, Hz. Zeynelabidin ve böylece 12 İmamın hepsine inanmışlardır.
Peki hocam sizin itikatınız bu değilmidir.
Oğlum bizim itikatımız Zahiri meamelede aynen böyledir. Bziler Hz. Alinin Zahiri yani O'nun İmamlığına inamışız. Fakat bizim yanımızda yani Ehlittevhid Ulemaları Ğadir meselesini şöyle anlatır:
Hz. Muhammed s.v. Hz. Alinin elini tutup kaldırdığı zaman şöyle Buyurmuştur.
Min Küntü Mevleh Fe Ali Mevleh ve Meğneh.
Ben kimin mevalsı isem Ali de onun mevlası ve Allahıdır.
Türkçesi : Ben kimin mevlası isem Ali de onun mevlası ve Allahıdır.
Hz. Muhammed s.v. burada iki esas üerinde durdu.
Birincisi esasta, Zahiri muameledir ki Hz. Aliyi kendisinden sonra 1. inci halife yani 1. imam oldğunu bütün Müslümanlara ilan etmiştir.
ikinci esasta, Batını muameledir ki bu Megneh kelimesidir. Hz .Alinin Meqneil Kadim olduğunu, yani bütün Kainatın Allahı olduğunu aleni olarak açıklamıştır. İşte burada Hz. Muhammed s.v. Allah Azim-uşşanın tecelliyatını, Mevcudiyatını insanlara son kez olarak.
Budur Allahınız.
İşte budur Maqbudunuz. Demiştir.
Hz. Alinin Allahlığını ispat eden hasibinin şiiri.
Din Resimiz Elhüseyn Ibın hımden Ilhasibi Hz. Muhammedin Hz. Ali Hakkında Söylemiş olduğu ve meqneh kelimesini , ılmecmuq kitabında ki şiiri ile şöyle açıklıyor.
İşte budur, Beri Ve münezzeh bilmiş olan.
İşte budur, Simaları çeşit çeşit yaratan.
İşte budur, İlahınız tanıyınız.
İşte budur, Hayat boyunca tapılan,
İşte budur, Allahınız tevhid edin.
Haşa lilleh gördüğünüz gibi değil,
O nun benzeri ve misali yoktur.
İşte budur Müheymin ve yerinde kıpramayıp tek olan.
Budur ilk evvela her şeyi yaratan.
Budur her şeyin ilki ve sonu olan.
Budur zuhur etmedeeb ztını, hakikatini idrak etmediğimiz.
Budur daima görülüp, hiç batıp kaybolmayan.
Alim, Bilgin ve müdrik olan.
Hocam Ehli zahirliler yani Sünni alemi, bu beyatül Ğadir hakkında ne diyorlar ?
Ehli Zahirler bu mübayaanın zehiri ve batınini , tarihlerinden ve bir çok dini kitaplarından çıkardılar, kaldırdılar.
Çünkü Peygamberden sonra Yetki, Hüküm ve yönetim Emevilerin eline Sonra Mervanilerin eline, sonra Abbasilerin eline geçmişti.
Bunlar hepsi de Ehli Beyti sevmedikleri gibi düşmandılar. İmamların hepsine ve sevenlerine bir çok eziyet ve işkence yaparak katletmişlerdir.
Tarihi ve Dini Kitaplarını kendi istekleri doğrultusunda, menfaatlerına uygun düştüğü şekilde yazdılar. Aleyhlerine olanları ve istemediklerinide tamamiyle kaldırdılar.
Hocam bunlar Beyetül Ğadir hakkında hiçbir şey söylemezlermi ?
Oğlum derlerde Peygamber efendimizin Hz. Ali Hakkında söylediklerini söylemezler.
Yalnız şunu derler:
Hz. Muhammed s.v. deve semerlerini üst ğste koyup üzerie çıktı.
Ve şöyle buyurdu:
Allah Azim-uşşanı bir çok hamdüsena ettikte sonra, Ey Müslümanlar, Beni sizlere kelimei şahadeti, Namazı nasıl kılnacağını, Orucun nasıl tutulacağını, zekat vermenizi ve hacca nasıl gidileceğini öğretmedim mi ?
Orada mevcut bulunan bütün Müslümanlar ; Evet diye bağırdılar.
Peygamber Şahd ol yarabbi diyerek yere inmiştir.
Oğlum Bu mevzuyu, Cuma vaazında bu ekilde anlatan cam imamından bizzat ben dinledim. Hz. Muhammedin s.v. Hz. Ali hakkında söylediklerinden hiç bahsetmedi.
Peki, Hocam Ehli sünnnet, Hz. Muhammedin s.v. Ali hakkında ki konuşmasını ve tavsiyesini niçin kabul etmiyor?
Oğlum, Eğer baş kabul etmeyip inkar ederse, Başa bağlı olanlar kabul edermi ?
İlk önce Ehli sünnet in başları olan, Ebubekir, Ömer, Osman, Muaviye, Talha Saqd Halid ibni Velid, Abdurrahman İbni avf, übeyd ibniccerrah, umar ibni as ve kinfiz gibi ve buna benzer bir çok zamanının ileri gelenleri ve büyükleridir...
İşte Ğadir mübayaqasını değiştirerek, hile ile ve binbir türlü desise ile Hz. Alinin O yüksek Makamını şgal ettiler. Halifeliğe (Arap isam devletine ) geçtiler. Tabii bunlara Menfaatları gereyi arkalarından gitmeye, izinden yürümeye mecburdular. Dinlerini, Dünyalarına değiştiler.
Bütün camierde hiçbir hoca Ğadir hum da Hz. Muhammedin s.v. Hz. Qali hakkında konuşmasını ve tavsiyesini anlatmaz. Velevki o hoca hikakati bilsin.
Yine cemaat söylemez.
Çünkü doğruyu konuşursa başları olan o Büyüklerini, Doğrudan dğruya yalanlamya ve haksız çıkarmağa mecbur kalacaktır.
Oğlum biraz evvel bu ihtilaflar neden doğuyor diye bana sormuştun. Bende Bu üç ihtilafı sana anlattım.
Müslüman kardeşler, peygamberin irtihalinden sonra 3 büyük fırkaya ayrıldılar.
1- Şiiler
2- Ehlitevhidi ler
3- Sünni ler
Bunların Beyqtül Ğadir e karşı inançlarını sana anlattım.
Peki hocam hangi fırkanın doğru olduğuna inanacağız?
Şii'ler, Hz. Alinin yalnız Hz. Muhammedten s.v. sonra İmamlığına inanmışlar.
Hocam sizlerinde inancınız Zahiri olarak İmam, Batıni olarak İlahtır.
Sünnilerin inancı, Bunların hiç biriini kabul etmemiştir.
İddiaları Hz. Muhammedin s.v. Hacca gitmeyi ve kelimeyi şehadet getirmeyi çğrettiğine dair Müslümanlardan sözl alıp Allah Azim-uşşanı şahit utumaktır.
Yani kendisine verilen peygamberlik vazifesini tamamlamıştır.
Peki, bu üç iddianın hangisinin doğru olduğuna hakem tutalım?
Hocam şimdi size şöyle sorayım:
Hz. Muhammed s.v. Ğadir humda konuşmasını bitirdikten sonra yapmış olduğu konuşmayı ispat edecek Ayet var mı ?
Evet, Madie suresinn 3. ayeti inmiştir.. :Bugün dininizi bütünledim. Ve sizlere nimetlerimi tamamladım. Ve razı oldum, sizlere İslamiyeti din olarak ihtiyar ettim.
Oğlum biz burada biraz durlaım:
Kuran-ı kerim ; Din bugün bütünlendi diyor.
Acaba Ğadir gününe kadar Hz. Muhammed s.v. dinden ne eksiltmişti?
Kelimeyi Şahadeti öğretmemişmiydi? Orucun nasıl tutulacağını , Zekatın nasıl verileceğini , Namazın nasıl kılınacağını, Hacca nasıl gidileceğini? Hz. Muhammed s.v. Ğadir gününe kadar birini eksiltmişmiydi? ki, Din ı gün bütünleniyor?
Hayır hocam Hz. Muhammed s.v. dinde hiçbir eksiklik bırakmamıştı.
İlam dininin tam teferruatını , usül ve kaidesini öğretmiştir.
Oğlum nademki bunu biliyorsun. Bana hangisi doğru acaba diye niçin soruyorsun? İşte görüyorsun ki Sünni lerin ifadeleri tamamen yanlıştır.
Biraz daha ileride bu yanlışlığı yine ispat edeceğim.
Peki, hocam Şii alevilerinin inançlarına ne dersin ? Çünkü bunlar dediğiniz gibi Hz. Alinin İmamlığına inanır. Sizler gibi Allah demezler.
Oğlum Şii Alevileri Hz. Alinin Zehirine yani Peygamberden sonra ilk İmam olduğunu kabul etmişlerdir.
Fakat Hz. Muhammedin s.v. Ğadir günü Hz. Alinin Allah olduğunu ilan ettiğinde şöyle buyurmuştur;
Allahınız budur. Maqbudunuz budur. Maqnelkadim budur.
Şii Aleviler bunu inkar ettiler.
Oğlum biz yine Ğadir meselesini inceleyelim:
Peygamber efendimizin burada ki maksadı Hz. Aliyi İmam tayin etmek ise acaba insanoğullarından niçin korkup çekiniyordu?
Ğadir gününe kadar Hz. Muhammed s.v. benden sonra İmamınız ve halifeniz Hz. Qali dir. Dememişmiydi?
Hocam belki demiştir. Dediğine dair bana bir hais söylermisin? Oğlum ben sana Peygamber efendimizin şu meşhur hadisini anlatayım:
.kale Resulullah demiştir ki:
Ya Ali sen benden sonra yerime geçip mileti idare edeceksin.
İşte oğlum Hz. Muhammed s.v. Hz. Alinin İmamlığını yani kendisinden sonra halifeliğini tanıttı.
Ğadir gününde Müslümanlara tanıtmaktan neden çekinsin ?
Şiilerin dediği gibi Hz. Muhammed s.v. Hz. Alinin yalnız İmamlığını ilan edecekse, neden korkup çekiniyordu?
Ğadir gününe kadar belkide yüzlerce defa Benden sonra halifeniz Alidir demiştir. Sonra bu çok çok ağır kelime değil ki ? Resulullah yerine halife tayin ediyor.
Hz. Muhammed s.v. üslümanlardan neden çekiniyor?
Demek ki Ğadir günü son olarak bu muazzam İslam kütlesine mühim bir emir verilecekti.
Hz. Muhammed s.v. bu emir vermektende çekiniyordu. Allah Azim-uşşan Kuran keriminde Peygamberine hitap ediyor. Ve şöyle diyor:
Söylemezsen yapmış olduğun Peygamberlik Hiçtir. Söyle, Biz seni insanların şerinden koruruz demektir.
Nihayet Hz. Muhammed s.v. Hz. Alinin, ahiri olarak İmam, batıni olarak Allah oldğunu bütün müslümanara ilan edince, yukarıda anlattığım gibi ayet inerek, Dininiz bugün tümlendi, Nimetim de tamamlandı, Dininiz de İslam dinidir, buyurdu.
Oğlum Peygamber efendimizin bu tavsiyesi üzerine Hz. Alinin Zahiri İmam Batıni de Allah olduğunu kim ikrar ederse, İşte asıl Müslüman budur.
Asıl mü'min Peygamber efendimizin ve Kuranı Kerim işaret ettiği fırkatünnaciye budur.
Oğlum Işşeyh Hatimi tubani, Riselıt Ilqaşrata meseil kitabında Büyük din reisimiz Elhüseyn Ibın hımden şöyle buyurmuştur.
İnnehü külle Nebi ve Resul Fe hüv Muhammed,
Fe hüv Allahhül Aliyyül Azim,
Ellezi İsemihü
Türkçesi : Din resimiz şöyle buyurmuştur;
Allah her Nebi yi ve Resülü kavimlerine göndermiştir.
Maksat bu peygamberlerin vazifeleri, kendi kavimlerini Allah Azim-uşşana ibadet ettirip, Allah Azim-uşşanın kim olduğunu tanıtmaktır.
Oğlum bizim de mevumu budur. Hz. Muhammed s.v. İslam dinini tam teferruatiyle (namazın nasıl kılınacağını ) da öğretir. Hz. Muhammed s.v. İslam dinini tam teferruatiyle (namazın nasıl kılınacağını ) da öğretir. Hz. Muhammedin geriye kalan vazife ise Allah Azim-uşşanın olduğunu tanıtmak idi.
bu vazifeyi de Ğadir günü Müslümanlara Allah azim-uşşan ın tecelliyatını münberler üzerinde ;
Her şeyi yaratan ve rızkını veren benim,
Her şeyi bilen benim,
İnanlara bir insan gibi görülen,
Şekillerinden ve sıfatlarından münezzeh olan O yüce Hz. ALi , Bütün müslümanlara tanıtmış ve Allahınız budur demiştir.
bçylece peygamberlik vazifesini tamamlamıştır.
Hocam demekk ki Beygetül Ğadir deyince sizin nazarınızda Hz. Muhammed s.v iki esas üzerinde durmuş.
Birinci esas , hz. Alinin Zahiri ; İlk İmam olduğunu işaret etmiştir.
İkincisi esas ise, Hz. Alinin Batıni ; .allah olduğunu söylemiştir.
Evet oğlum. Bütün Ehliltevhidlerin iqtikadı budur.
Peki hocam bu itikadınızı tspit edecek tarihi bir delil ve başka bir ispatınız varmı ?
evet, oğlum vardır. Sana şu tarihi meseleyi anlatayım ki şüphen kalmasın. ve sana anlatacağım meseleyi; Kitap Ilenvar, Kitap quyun Ilmüqcizet, Kitap yenebiğ İlmuveedeh...... ve daha bir çok zahiri ve Batıni kitaplar yazmaktadır.
Hz. Muhammed s.v. Hz. Aliyi Ğadir günü bütün Müslümanlara derecesini ve yüksek makamını tanıtmak için Allahumma Min Küntü Mevleh. Feheze Ali Mevleh ve Meqneh değince:
dinleyen müslümanların arasında bulunan arab büyüklerinden Haris Ilfıhri nin oğlu numan ; Peygamberden bu sözleri duyunca çok kızıp hiddetlenmişti.
Müslüman saflarını yararak Hz. Muhammedn s.v yanına kadar gelir. Ve şöyle hitap eder.
Ya Muhammed ,(resulullah demez) Bizlere emir verdin, Kelimeyi şahadet getireim . Eşhedü enle ilehe illallah ve eşhedü enne Muhammeden ve resulü. Senden kabul edip söyledik.
Bizler beş vakit namaz kılmayı emrettin. Kabul edip kıldık. Bizlere zekat vermeyi emrettin malımıza kıydık, zekat verdik.
Bizlere beytullaha gidip hac etmeyi emrettin, Kabul ettik.
Bizlere cihad etmeyi emrettin bunuda kabul ettik, sana yetmedi mi?m
Ğstelik bu delikanlı olan amcanın oğlu Qaliyi ilani olarak Allahumma Min Küntü Mevleh Fe Heze QAli Mevleh ve Meqneh değip O nu en yüksek makama kadar yücelttin.
Bunu sana Allah Azimuşşan mısöyledi. yoksa sen kendin mi bunu söylüyorsun.
Hz. Muhammed s.v. Büyük bir yemin ettikten sonra;
Bilmiş olunuz ki ben sizlere ne dediysem hepside Allah Azim-uşşanın emriyle söylenmiştir.
Bunun üzerine İlharis İlfihrinin oğlu numan şöyle bir duada bulunur. ey gökleri ve yerleri yaratan ulu allah, Eğer Muhammed sözlerinde sadık ise; Bana şimdi semadan taş yağdır veya en şiddetli gazabna bana döner. Bu sözlerini söyledikten sonra peygamberinin sadık olduğunu tastik etmek için gökten bir taş indirir. Taş kafasından girer, Dübüründen çıkar.
Allah azim-uşşan peygamberinin sadık olduğunu tastik etmek için gökten bir taş indirir. Taş kafasından girer, Dübüründen çıkar.
Allah Azim-uşşan bu hadiseyi tastik için şöyle bir Ayet Celile indirir.
İsteklinin biri . acele ve kesin bir azap istedi. Bu azap kafilerin üzerine inerken kudret sahibi allah azim- uşşanın hükümünü kimse çevirip reddedemez.
Oğlum bu ayetteki maksada bak. Ve İlharis İlfihiri nin oğlu Numanın ifadesine bak. Ne kadar bizim itikadımızı tasitk ve tesbit etmektedir.
Oğlum burada Ehli Zahirlilern, Ğadir Mübayaqasına karşı İfadeleri ve İnançları tamamen yanlış olduğunu meydana çıkmıştır.
Çünkü Hz. Muhammedin Ğadir gününde Namaz kılmayı, Kelimeyi şahadet getirmeyi, Zekat vermeyi, Hacca gitmeyi ve oruç tutmayı sizlere öğrettim, Sözlerine neden Numan İtirazda bulunsun? Ve desin ki Bizler bunların hepsini sizden kabul ettik. Sana yetmedimi ? Üstelik Hz. Aliyi en yüksek makama kadar çıkarıyorsun? Hz. Muhammede böyle itiraz edince , bu adama Allah azim uşşan hem kafir diyor ve hemde ona azabını indirip helak ediyor.
Oğlum işte görüyorsun ki bizim inancımız Bütün inançların üstündedir.
hocam sizin kanaat ve inacınıza göre demek ki Alah azim-uşşan, yerinden kıpranmadan isterse Tecelli ederek insanoğullarına bir insan gibi görünür, gezer, dolaşır ve insanları tarafından görürlür. Öğle mi ?
Evet oğlum.
(yazı baya uzun buraya kadar yazmayı yeterli gördüm ve diğer bilgilerde baya uzun ve fazla yavaş yavaş diğer biligileride yazarım ki bu bilgi zahiri olarak hemen hemen bilenen en basit olaylardan birisidir son yazılardan başladım..)
Not: Kaynak isteyene, notun yazıldığı facebook adresinin linkini verebiliriz....
Hiç yorum yok